tiistai 14. tammikuuta 2020

Mitä ? Järjestystä keittiöön?

Koska tänään en pääse vesijumppaan niin voisin tutkia astiakaappiani.. Siellä kun on paljon sellaisia astioita joita en näköjään käytä. Ei auta, että työelämässä ollessani hankin muka kauas katsoisesti kaikenlaisia pieniä välineitä, muka helpottamaan kotitöiden sujuvuutta helpottamaan. Vaan ei ei. On vain muutama hieno vempain  osoittautunut käyttökelpoiseksi. Yksi  kuitenkin on, silikoninen purkin / pullonavaaja.
Sitä tarvitsen miltei päivittäin. Sillä aukeaa  purkit ja pullot. (  käsivoimaa vielä riittää ) Limsaa emme tytön kanssa enää ole kantaneet, vesi tulee kraanasta ja poreet sodagreamista. Minun lempparini  mauista  on Kocacolamaku. Olen huomannut että kraanavesi ei minulle enää oikein maistu. Nuoriso kuitenkin väittää että vanhoilla muuttuu maku / hajuvaisto alentuvasti..? No, olen kyllä  sen  huomannut. Pitäisi alkaa tekemään vaistomaisesti toistuvasti tiettyjä töitä ? Kuten lattiakaivon säännöllistä puhdistusta... kun nenä ei varoita.
Toinen tehostettava muistettava työ on jääkaapin sisällön tarkastus. Ne vanhemmat ruuat etualalle tahi sitten suoraan biojätteeseen.

 Ruoka pitää olla hyvin tehtyä, maukasta. Juoma joko sitruunavettä....



                   
        tahi omenamehua. Ne maistuvat tällaiselle,... makuvammaiselle.


 Aamupuurosta aina keskustellaan, mutta terveellistä se on, sanokoon väittelijät mitä tahansa.


Selkeä asettelu tarjolle laittaessa lautaselle on tullut tärkeäksi, tietää mitä syö !


On myös tärkeää että syö ruokapöydän ääressä eit sohvalta käsin, tv:tä tuijottaen, syöden siinä sivussa.
Näitä kohdennuksia kun jaksasi noudattaa, niin se olisi jo askel parempaan päin. 
On oppimista ainakin minulla... fuskaan monessa asiassa, valitettavasti.

Maireanna

1 kommentti:

Jael kirjoitti...

Minä taas tykkään kraanavedestä. Tosin täällä ei tietenkään kraanavesi ole yhtä hyvää kuin SUomessa, ja vaikka periaatteessa voisin juoda kraanavettäni, filteroin sen Brita-kannulla.