torstai 17. syyskuuta 2015

Salamipannaria !


Miten se tuo aika vilahtaa ? Koska minä täällä viimeksi kävinkään ? Olen vissiin laiskistunut bloggaamaan, ehkä? No en oikeastaan, mutta syitähän aina keksii, kun huomaa että aukkopaikat venyy pidemmiksi. Ei minulla ole pihankunnostusta, ei työelmässä juoksemista, eikä moneen harrastuspaikkaan ehtimistä. On pelkkää aikaa, jota tuhlailen ylenmäärin sumeilematta. En suunnittele aamulla, mitä kaikkea tänään pitää tehdä. Se on sitä seniorien saavutettua etua, vapaus valita.

Se siitä viivyttelystä.

Innostuin sentään pitkästä aikaa käyttämään uunia, sekin on ollut huiluulomalla. Olin tallentanut jostakin lehdestä tämän pannariohjeen. Olen tehnyt tästä jo kaksi versiota, kuulemma se  " omaversio " olisi parempi, mutta sehän on makukysymys mistä tykkää.
Ohje menee näin:
Salamipannukakku

8 dl maitoa
4 kananmunaa
4 dl vehnäjauhoja
1 tl suolaa
1 dl persiljaa hienonnettuna
100 gr salamisuikaleita
150 gr juustoraastetta

1
Sekoita maito, munat, jauhot, suola, ja hienonnettu persilja pannukakkutaikinaksi. 
Anna taikinan turvota 20 minuuttia.
2
Laita uunipellille leivinpaperi ja sen päälle levitä salamisuikaleet ja juustoraaste.
Kaada turvonnut takina varovasti päälle ja paista uunissa 225 asteessa noin 25 minuuttia.
¤
Omassa versiossani sekoitin salamisuikaleet taikinaan ja laitoin juustoraasteen  päällimmäiseksi.
Pannarista tuli tietysti tummempi väriltään, mutta oli hyvä kylmänäkin monen päivän jälkeen.
Pääversiona pannari näyttää enemmän pannarille ja kinkku-juusto on alimmaisina tekevät siitä ruokaisan.


Pannari on aina hyvä
ja versioita voi  keksiä
itse lisää..



Tämä pikapäivityksenä,
mutta ei huolta,
minulla on jo uusi juttu hihassa..
siis tulee pian.
Siihen asti moi moi!

Maireanna

1 kommentti:

Riitta Sinikka kirjoitti...

♥onpa maukkaan kuulosta, en tiennytkään että pannari voi olla myös suolaista herkkua!