perjantai 5. maaliskuuta 2010

KYÖKIN PUOLELLA KEVYESTI...

Tohtorisetä antoi käskyn että pitää lisätä veden juomista. No, minä kun en ole syntynyt juottovasikaksi, mutta pitää sitten opetella - kun on pakko. Muuten, on se sitten kumma, miten vaikeaa on kipata lasi vettä vähänväliä?

Salaatteja olen kiitollisesti lisännyt ja maistuvat, kunhan hinta olisi kohdallaan. Olikohan Hesari, jossa oli maininta jostain tehdystä tutkimuksesta, että TERVEELLINEN RUOKA on kalliimpaa. Sen olen itsekkin huomannut ilman tutkimuksia. Kauppakassin sisältö pitää miettiä erittäin tarkkaan, mutta sitten kotonakin, päivänruokaa pitää seurata nyt suurennuslasin kera. Laitoin lääkärin määräyksestä viikon ajan ylös mitä söin ja kauhistuin. Ei mitään kontrollia. Söin miten sattui ja mitä sattui. Aloitin vapaaehtoisesti jatkomerkinnöillä ja nyt näyttää jo paremmannäköiselle katsoa listaa. Vaatii vaan viitseliäisyyttä. aamulla jos ei puuro maistu, otan täysjyvämuroja. Kahvin juon vähän myöhemmin. Lounaasta pidän nyt kiinni, se aina tahtoi venyä iltapäivään,
välipala ajallaan ja päivällinenkin, mutta määrää nyt tuijotan. Lautaskoko putosi puolella. Iltapalana joko teetä, tai pieni viili.
Eihän tämä varmaan näy missään vielä pitkään aikaan, mutta jos edes vähän putoais paino, niin voisi kesääkin ajatella ihan toisin mielin...

Posted by Picasa

4 kommenttia:

Hanneles bokparadis kirjoitti...

Ihanaa, minäkin olen jo syönyt mämmiä :)

Maireanna kirjoitti...

Hannele: Voi sinä ehdit sen nähdä ennenkun vahingossa poistin..:-(
Tulee se kuitenkin uudelleen pyhänaikana tarinan kans!

Harakka kirjoitti...

Sama juttu mulla, että painoa pitäisi saada pois, ja salaattia syödä enemmän, muttakun mä en saisi sitäkään syödä paljoa Marevanin vuoksi.
Ja kyllä se terveellinen ruoka maksaa ihan selvästikkin enemmän.

Hanneles bokparadis kirjoitti...

Terveellinen ruoka usein hintansa arvoista, kaakut ja sipsit kalliita..