torstai 24. lokakuuta 2019

Keltaisen vallankumous....

Syksy. Se on tullut vääjäämättä. Pihalla on jo autiota, eli lehtiä enempi maassa kuin puussa. Puuttuu vaan se syysmyrsky, niin viimeisetkin lehdet tipahtaa puista, alkaa tuulla pohjoisesta, säät kylmenee, paleltaa. Tulee tunne että villaista on  lisättävä  päälle !
Syksyn huomaan siitäkin että hedelmiä kuluisi enemmän kuin jaksan kuljettaa.. Omenoista ei vatta tykkää, niitä on siis vältettävä.



Terveellinen aamuun on se tuttu kaurapuuro. Ja senkin kylkeen pitää vaan klipata appelsiinituoremehu. Ja luin jostakin että kaura sulaa paremmin kun on mukana tuoremehua.

Suunnitelmissa on viikonlopuksi tehdä pitsaa, omalla ohjeella ( Ohje löytyy täältä pitsat nimikkeellä ) Kun on vähän tarpeita, käy pelkkätomaattipyre ja juustoraaste, hyvää tulee silti. Perunavelliä seuraksi, minun herkkua.

Huomasin että pitkä tauko on vaikuttanut lukijakatoon, toivon mukaan he huomaavat että olen hypännyt remmiin  taas, joskin hitaammassa tahdissa , ehkä.



Toivotan mukavaa syysviikon loppua , toivon mukaan kuivaa, pikkuisen kirpeää sellaista !



Maireanna



2 kommenttia:

Jael kirjoitti...

Mukavaa syksyistä loppuviikkoa.Täälläkin alkoi vihdoinkin tuntua hieman vähemmän lämpimältä:)

Harakka kirjoitti...

Hyvän näköistä pizzaa siellä tarjolla ja mandariineja, mun herkkujani, vaikken niitä pahemmin montaa voikkaan syödä päivässä marevanin takia.
Enkä minä ainaskaa ole sua unohtanut, mutta itsekkin oon noiin vähän täällä, etten aina välttämättä kommentoi, vaikka luenkin postauksesi.
Mutta syksuaika on niin kaunista aikaa...
Hyvää syksyä sinne sulle!