sunnuntai 17. maaliskuuta 2019

Lehtien havinaa ja arkisia lyhyitä pohdintoja.

Ihan ensin heristän nyrkkiä noille vieraan oloisille hyökkääjille !  Taas oli yritetty kaapata tämä minulle työkaluksi tullut " näpötin " Jos tämä ei lopu, niin.... pitääkö tässä mennä kohta koulunpenkille oppimaan tätä uusinta tekniikkaa..?

Niinpä.

Räntää vihmoo, väliin vettä. Termistä kevättä Pouta povaa...

Kun ulkona on liukasta, ei mielellään lähde koipiaan katkomaan vaan sukellan mieluummin lempparituoliini lehtiä lukemaan.  Niitä kun voi lukea silloin kun jaksaa, jos ei jaksa, niin laskee vain lehden sivuun. Ei se teksti minnekkään karkaa.
Olen jo hyvän aikaa huomannut että mikä kirjoitustyyli on mieleiseni.
Vakioksi on noussut 2 lehteä. Kotiin tulee Kodinkuvalehti.  Se vastaa minulle tärkeisiin aiheisiin parhaiten. Mutta, se on vaikuttanut sanamuotoihinkin niin, että lyhyet lauseet ovat tulleet minun ilmaisuun. Tekstit on lyhyitä.

Irtonumerona on taistellut myös 2 lehteä. Olin jo melkein tilaamassa toisen , kun huomasin hinnan nousseen !  Nuukuus supatti olkapäällä että stop! Sitten en raskinutkaan tilata.
Siinäkin lehdessä oli lyhyet tekstit ja napakat infot,... mutta ! Hinta ratkaisee. Toinen tulee tilattuna, toinen irtona jos aiheet kiinnostaa.


On pieni ongelma.  Se närästysriesa onkin melkoinen riesa. Suhtauduin soodaan aluksi myönteisesti, mutta myöhemmin kielteisesti... happojen vuoksi.  Sitten luin jonkun kommentin jostain, lääkärin sanomana, kerma auttaa !  Se neutralisoisi vatsan limakalvoja ja apteekin rohdot jäi minulta siihen. Hörppäsen ½ dl kuohukermaa. Ja se tepsi !  Myös tempukas vatsani toimii joka päivä. Ennen oli kivityöläisellä montakin päivää että Wc asiaa ei ollut. Taisi olla minun rasvakiintiö vaan kuohukermaa vailla? Helpottaa kummasti ainakin.



Marjat on pakkasesta kotona syöty,
mutta onneksi kaupasta löytyy.


Sitrushedelmät ovat pannassa,
samoin  juomat.


Vihreää salaattia,
kasviksia...
niitä saan syödä.
¤
On vähän ongelmaa nyt
kaupoissa, 
mitä saan syödä?

¤

Näin tälläkertaa..

Maireanna






2 kommenttia:

Jael kirjoitti...

Närästys on ikävä vaiva,mutta onneksi kermasta löytyi apu. Minä en ehkä voisi käyttää sellaista keinoa laktoosi-intoleranssin vuoksi. Toivottavasti närästys ei häiritse liikaa.
Liukkaat kadut eivät tosiaankaan innosta kävelemään.
Mukavaa viikkoa sinulle,ja toivottavasti kevätkin pian lähtee kunnolla käyntiin-

Harakka kirjoitti...

Vai että kermaa?
Mutta sitä pitääkin sitten kokeilla, jos vaikka mullekkin auttaisi, sillä ennen vaikka mitä, kuin kalliita lääkkeitä apteekista.
Niitä mulla riittää muutenkin, esim. noi verenpainelääkkeet varsinkin, joita mulla onkin neljän kappalein.
Mutta mun päänsärkyni ei myöskään ollenkaan helpota, vaan päinvastoin..on muuttunut välillä todella pahaksi!
Kait sitä on taas vaan se lääkärinaika tilattava, vaikkakin en varmaan sieltä mitään apua tuu saamaan, on tullut sekin jo monesti todettua.
Mutta toivossa on hyvä elää!
Toivon, että pääset siittä inhottavasta närästyksestä kokonaan eroon, se on ihan kamala vaiva!
Hyvää kevään odotusta sulle sinne!