keskiviikko 16. lokakuuta 2019

Syys on ja lehdet putoo...

Onpa aika kulunut ?  Heinäkuusta on aikaa, on pitkä aika kun olen viimeksi kirjoittanut tänne.
Ensin odoteltiin kevättä, sitten  kesää, ja sitten syksyä. Syksy oli parasta. Saatiin Pitkä ruska ! Värikäs.



 Syksyä.


Luonto näytti värikkäältä, oikein häikäisi !  Tämä syksy olikin varsinainen ilotulitus !
Nyt pihapihlaja pudottelee jo lehtiään,....

 Lehdet ovat jo tummuneet. Voima lehdistä on valunut  alas juuristoon. 

 Talitintit huhuilee , mistä löytyisi ruokapaikkoja.

Pian sataa lunta. Tulee talvi. 

Niin.  Luonto valmistautuu siihen, talven tuloon, jää jäljelle pelkät rungot, kuusi kerää oksat lähelleen... jäykistyy kylmää aikaa odottaen. Asunnoissa aletaan kaivata lämpöä pattereihin, kynttilöitä ostetaan, villavaatteita kaivellaan komeron perukoilta. Toppatakki ilmestyy naulakkoon.
 Parvekkeen siivousta.

 Sohvanvaltaajana.

 Jalkakylpyjä ja hoitoja.


Mitäkö minä teen?

On KYSISSÄ käyntejä, silmät ongelmoi, siinä esim syy miksi kirjoittaminenkin  on vaikeaa

( siis tämän tietokoneen ! )

 Hyvä kun saan edes pankkiasiat hoidettua, joskus en sitäkään kun silmät vielä nukkuu...  Alakerrassa alkoi tuolijumppa ja uimassa käynti olisi ollut eilen, mutta olin lääkärissä.

Siivoojatytöt tulee perjantaina. Se on kiva.
Sittenpä sytytänkin ensimmäisen kynttilän sen kunniaksi.

Tällaista on minun syyspäiväni! 

Koetan skarpata, ja tulla tuorein kuvin ihan lähiaikoina. Toivottavasti ette ole minua ihan unohtaneeet !  Täällä olen ! Hyvää syksyä !

Maireanna


Ei kommentteja: